28.04.2021
Stadig flere leverandører konkurrerer om markedsandeler innen emballasje og etiketter. Da er det viktig å ha et tilbud som skiller seg ut. Den oppgaven tar Boxon på alvor. Boxon tenker både innovativt og tar samfunnsansvar.
Boxons hovedkontor og lager i Norge finner vi i sentralt plassert på Gulskogen i Drammen. Hovedkontoret er i Helsingborg i sør-Sverige.
"For oss handler det om å vurdere nye konsepter, design og materialer, for å konstruere nye emballasjeløsninger som oppfyller moderne krav, sier Jens Christoffersen , Managing Director i Boxon AS.
Familieselskapet Boxon er en av de ledende Nordiske aktørene innen emballasje, etiketter og automatisering, med en etablert tilstedeværelse i Norden, Tyskland, Frankrike og Kina.
"Vi hjelper våre kunder med å utvikle emballasje, etiketter og tilpasse emballasjemaskiner for virksomheter med sterkt fokus på utvikling og innovasjon.
Boxons virksomhet er basert på langvarige og sterke relasjoner med kunder og leverandører. Etter omfattende dialog med kunden utvikler Boxon et unikt konsept basert på de nyeste trendene og produktløsningene. Faktorer som materialer, design, sporbarhet, miljøpåvirkning og funksjonalitet tas i betraktning.
"Det kan for eksempel være en stor besparelse å sende mindre luft eller bytte til et annet materiale, både når det gjelder kostnader og miljø, sier Jimmy Geiryd som er Account Manager i Buskerud og Vestfold.
"Ved hjelp av våre integrerte og automatiserte emballasje- og merkingsløsninger kan vi også tilføre stor merverdi. Ambisjonen er å se hvordan produktivitet, effektivitet og over tid hvordan lønnsomheten kan forbedres for våre kunder.
Corporate Social Responsibility har stort fokus og Boxon har signert og forpliktet seg til UN Global Compacts 10 prinsipper.
Boxon investerer også tungt i digitale verktøy og har kommet langt på dette området. Selskapets hjemmeside tilbyr omfattende funksjonalitet, inkludert prisfunksjoner, score kort, søkefunksjoner og muligheten til å designe ditt eget produkt.
"Våre kunder kan administrere hele sin virksomhet digitalt med oss, og om nødvendig kan vi designe helt unike kundeportaler. På denne måten kan du være sikker på at pakkeløsningene dine alltid gir riktig inntrykk og at du har full kontroll over emballasjen, avslutter Jens Christoffersen.
Det er i hovedsak kundene som styrer retningen i arbeidet til Boxon, som igjen gir langsiktige forretningsrelasjoner. Det er ikke hva Boxon forteller om seg selv som er viktig, men derimot det kundene opplever som verdifullt.
Her følger et knippe tilbakemeldinger fra Boxons mange kunder fra ulike bransjer:
Norgips Norge AS på Svelvikveien er Norges største produsent av gipsplater og markedsledende i det norske markedet og nummer tre i det svenske. Norgips stiller ekstreme krav til sin emballasje hvor miljø, lastestabilitet og punktstyrke er de viktigste kriteriene. Boxon har sammen med ekspertisen på fabrikken tatt frem plastprodukter som innfrir disse kravene og er i dag en total leverandør av alt som ikke er direkte produksjons råvarer. Jan Sæterdal, soursing ansvarlig, sier at Norgips er et firma som prioriterer bærekraft og at det er viktig å velge partnere som kan bidra til at målene nås.
"Boxon har bidratt til at vi har klart å optimalisere kvalitet og tykkelse på vår strekkfilm slik at vi nå har redusert forbruket pr produkt med 14 prosent, og bedret økonomien.
VITA er Norges største kjede innen skjønnhet og velvære og har i dag 116 butikker fordelt over hele Norge. VITAs misjon er å være en destinasjon for kvinner som søker råd, inspirasjon og gode produkter innen skjønnhet, helse og velvære. VITA kjøper i dag emballasje for å sende varer til egne butikker samt til kunder som benytter deres sterkt voksende nettbutikk. Boxon har arbeidet tett med VITA og tatt frem en unik emballasje med meget god funksjonalitet både for pakkerne og kundene. Boxon sørger selv for alltid å ha de rette varene på lager og i avtalt mengde.
Validus-sjef Vidar Solberg sier at Vita og Boxon = sant.
Netthandelsgruppen AS er en av Norges hurtigst voksende e handels foretak med en økning på over 150 prosent i 2020. Netthandelsgruppen AS selger treningsutstyr og tilbehør gjennom portalen Tights.no.
"Vi søkte ny emballasje i form av esker som var brukervennlige, enkle å pakke og som gav god profilering. Sammen med Boxon arbeidet vi frem løsninger helt i tråd med våre behov. Det er utarbeidet en funksjonell og økonomisk god emballasje sier Johan Nordstrøm.
Konseptet bygger på å se helhetens i kundens forsyningskjede og deretter utvikle en formsprøytet platemballasje som fungerer enten som et retursystem i eksempelvis i flyten inn til en motorfabrikk, eller som engangsemballasje. Med de nye løsningene kan behovet for standardemballasje reduseres.
"Fordelen med å arbeide med Boxon er at vi snakker samme språk. Vi har en god dialog og de har stor kunnskap om konstruksjon og hvordan vareflyten fungerer, forklarer Åke Axelsson, emballasjeingeniør i Volvo.